Ekonomi

CME Media Enterprises’in notu S&P’de borç azaltımı sayesinde ’BB-’ye yükseltildi

Investing.com — S&P Global Ratings, Orta Avrupa yayıncısı CME Media Enterprises B.V.’nin (CME) notunu, şirketin gelişen finansal performansı ve azalan borç seviyeleri nedeniyle ’B+’dan ’BB-’ye yükselttiğini ve görünümün istikrarlı olduğunu açıkladı.

Derecelendirme kuruluşu, CME’nin 2024’te güçlü sonuçlar açıkladığını belirtti. Bu sonuçlar, TV reklamcılık faaliyetlerindeki sağlam büyümenin yanı sıra daha yüksek taşıma ücretleri ve yayın gelirlerinden kaynaklandı. Bu performans, serbest işletme nakit akışlarının (FOCF) iyileşmesine ve S&P Global Ratings’in düzeltilmiş borç/FAVÖK oranının 3,3x’e düşmesine yol açtı.

S&P, CME’nin 2025-2026 yıllarında yayın hizmetlerinden abonelik gelirlerinde %10-%15 büyüme elde ederken, doğrusal TV işinden sağlam performansını sürdürmesini bekliyor. Bu faktörlerin şirketin genel gelir ve kazançlarını artırması öngörülüyor.

Yayıncı, satın almalar olmadığını varsayarak, uzun vadeli net kaldıraç hedefini 3,25x’ten 2,75x’e düşürdü. Bu, yaklaşık 3,25x’lik S&P Global Ratings düzeltilmiş borç/FAVÖK oranına karşılık geliyor. CME, 2024’te 55 milyon avro ve 2023’te 60 milyon avro geri ödeyerek borç azaltımında olumlu bir performans sergiledi.

S&P, CME’nin proaktif olarak borç ödemeye devam edeceğini öngörüyor. Düzeltilmiş kaldıracın 2024’teki 3,3x’ten 2025’te 3,0x’e doğru düşmesi ve 2026 için daha fazla azalma bekleniyor. Şirketin FOCF/borç oranının 2024’teki %13’ten 2026’da %15’e doğru iyileşmesi öngörülüyor.

Şirket, altı Orta Avrupa pazarında faaliyet gösteriyor. En büyük gelir kaynakları, toplam gelirin yaklaşık %61’ini oluşturan Çek Cumhuriyeti ve Romanya’dır. TV reklamcılığı, CME’nin 2024 gelirinin %70’ini oluşturdu.

CME, değişen içerik tüketim tercihlerine uyum sağlamak için 2025-2026’da dijital TV tekliflerini genişletmeyi planlıyor. Şirket, beş pazarda (Bulgaristan, Romanya, Slovakya, Slovenya ve Hırvatistan) yayın hizmeti VOYO’yu genişletmeye odaklanacak. Ayrıca yakın zamanda Çek Cumhuriyeti’nde OTT platformu Oneplay’i başlattı. Bu platform, bu pazarda VOYO’nun yerini alacak.

S&P, sektördeki izleyici kaybı eğilimine rağmen, CME’nin doğrusal TV işlerinin 2025-2026’da iyi performans göstermesini bekliyor. Derecelendirme kuruluşu, Orta Avrupa pazarlarının doğrusal TV tüketiminde Batı Avrupa veya ABD’ye kıyasla daha dirençli olduğunu belirtiyor. Bu durum, toplam reklamcılıkta TV’nin daha büyük payı, dijital platformların daha az bozucu etkisi ve daha düşük akıllı TV ve SVOD penetrasyonu gibi faktörlerden kaynaklanıyor.

İstikrarlı görünüm, S&P’nin önümüzdeki 12 ay içinde CME’nin abonelik gelirinde önemli bir büyüme sağlarken doğrusal TV operasyonlarında güçlü performansını sürdüreceği görüşünü yansıtıyor. Yayın hizmetlerine devam eden yatırımlara rağmen, şirketin yaklaşık %25’lik FAVÖK marjlarını, 3,5x’in altında düzeltilmiş kaldıracı ve %10’un üzerinde FOCF/borç oranını sürdürmesi bekleniyor.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu